maanantai 31. tammikuuta 2011

Käsityökori



Tämän korin tein olohuoneen lattialle keskeneräisiä käsitöitä varten. Tähän asti ne ovat lojuneet milloin missäkin. En ollut ennen matonkuteesta virkannutkaan. Siihen tarvittiin vähän erilaiset otteet, kuin ohuen puuvillalangan virkkaamiseen. Purin tämän korin kolmeen kertaan ja ei siitä vieläkään ihan priimaa tullut, mutta olkoot. Saa kelvata.

Kehrä haastoi minut kertomaan 7 asiaa itsestäni. Ajattelin ensin laiskuuksissani laittaa linkin edelliseen 7 asian listaan, mutta osa niistä ei ollut enää paikkaansapitäviä, joten paljastettakoon jälleen 7 asiaa minusta:

- Tykkään leipoa ja olen hyvä keksimään (teko)syitä herkutteluun.
- Olen mieluummin syömättä ja nälissäni, kuin syön ruokaa, josta en pidä.
- Aurinko saa minut iloiseksi, pimeä vuodenaika alakuloiseksi
- Olen innostunut taas hiihtämisestä, vaikka epäilen tätä joskus itsekin jyrkimmissä ylämäissä. Hiihtolenkin jälkeinen tunne on kuitenkin niin mukava, että se saa lähtemään ladulle aina uudelleenkin.
- Inhoan kiirettä ja myöhästymistä, mutta siitä huolimatta olen "viimetipan"-ihminen.
- Minulla on aina suuria suunnitelmia, mutta valitettavasti ei aikaa, energiaa ja sinnikkyyttä kaiken toteuttamiseen.
- Olen ujo.

7 kommenttia:

  1. Mulla on myös samanlainen projekti työn alla. Ja huh! Se on rankaa virkata tuota trikootkudetta! Hieno!

    VastaaPoista
  2. Noita listoja on mukava lukea. :)

    Kiva kori, mulla on vielä testaamatta tuo matonkudevirkkaus. Mattokin olis kiva virkata.
    Tuo kori sisältöineen on sen näköinen, että oikein houkuttaa neulomaan!

    VastaaPoista
  3. Kiva kori ! Minäkinhän testasin tuota matonkudevirkkausta tekemällä suht' pienen maton ja epäilen, että se oli syynä tähän pitkään jatkuneeseen tenniskyynärpäähän; sen verran rankkaa hommaa se oli. Vähän ärsyttää...

    VastaaPoista
  4. Kivan näköinen kori! Varsinkin kun siinä on noi värikkäät langat. Mun tarttis kans tehdä joku tollanen. Olis paljon tyylikkäämpi kuin useat muovipussit joissa mun langat nyt majailee. :-)

    VastaaPoista
  5. Aivan näyttää priimalta tuo kori!:) Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että sen on hyvä olla suht täys, että pysyy jämäkästi reunat pystyssä. Hyvä syy siis jättää aina joku tekele kesken..

    VastaaPoista
  6. Minä ostin valmiin virkatun korin villasukille, tosin kiinnostais ittekkin kokeilla trikookuteista virkkaamista. Nyt vaan on niin monta muuta projektia, et virkkaaminen saa odottaa.
    Hyvin oot onnistunut! :)

    VastaaPoista
  7. Hieno on :)! Se on rankkaa virkkausta..Kerran kokeilin sinnillä kuin kauan jaksaa/pystyy virkata putkeen..Melkein sain yhen laukun valmiiksi, niin ja about tunnin virkkasin "täysillä"..Ja niin kipiänä paikat, jumissa ja tuskan kyyneleet melkein silmistä valu. Mut ihan mukavaa puuhaa ;D... Nopeasti kuitenkin valmistuu vaik ei kauaa pystykkää kerralla virkkaan.

    VastaaPoista