perjantai 22. lokakuuta 2010

Mekko

Esikko ilmoitti tässä taannoin haluavansa, että hänen vaatteensa ostetaan kaupasta. Kysyin myöhemmin perusteluja. Hän sanoi, että kaupan vaatteissa on laput niskassa ja siten on helpompi tietää kummin päin paita laitetaan. Lupasin laittaa hänen vaatteisiinsa niskalaput tästä lähtien. (Tarvikkeet kyseisiin lappuihin on ollut hommattuna jo hyvän tovin...) Se ei kuitenkaan riitä vaativalle 5-vuotiaalle. Kaupan vaatteissa on myös isoja ja pehmoisia kuvia. Ja kaikkia kimaltelevia juttuja. Ah!
Poikkeuksena hän mainitsi kuitenkin mekot. Niitä saa tehdä jatkossakin. Tosin kun uusin kangastilaus kotiutui, oli neiti ensimmäisenä valitsemassa kankaita, joista hän haluaa itselleen paitoja. Haluan uskoa, että hän on vielä pari vuotta taivuteltavissa.

Tämän mekon idean olen kopioinut suoraan tästä. Olen napannut tuon kuvan koneelleni jostain blogista ja en nyt millään pääse jäljille sen alkuperästä. Joku lasten uusi(?) tanskalainen(?) nettikauppa kuitenkin. Muistelen, että kun katselin mallistoja, oli siellä muitakin todella kauniita vaatteita lapsille. Mutta kuka muistaa sen nettikaupan?












Tykkään itse mekosta tosi paljon. Ja tyttö tykkää myös. Kauluksesta olisi voinut tulla matalampikin. Oli vaikea arvioida sen pituutta. Mutta kyllähän se tuollaisena käännettävänäkin menee. Näitä vois tehdä lisää. Helppo ja nopea malli. Tein sen samalla kaavalla, jolla tein kesämekkoja tytöille. Kaulukset ja hihat leikkelin Jofotexin resorista. Muuten mekko on ohkaista puuvillaneulosta (siis sellaista ihan oikeaa neuletta) ja olen ostanut sen yllättäen Rokserin kangasmyymälästä.

Kävin taas näitä kuvia laittaessa kamppailua mielessäni noista lapsen kasvoista. Laittaako näkyviin vaiko eikö. En ihan tarkalleen ymmärrä itsekään, miksi en niitä kauniita kasvoja paljastaisi muillekin. Jokin suojeluvaisto sisimmässäni kuitenkin estää sen tekemästä. Vaikka kyllähän nuo kuvat kärsii paljon, kun peittää niistä sen kaikkein kauneimman. Mutta pitää vielä miettiä lisää. Oliona-blogissa on lasten kasvot peitetty tyylikkäällä tavalla. Jotain yhtä pätevää pitäisi itsekin varmaan keksiä. :)

10 kommenttia:

  1. Ompa nätti mekko! Tuollaista voisi itsekin pitää:)

    VastaaPoista
  2. Tyllille olen yhden Po.p:n tunikan tuunannut tuohon tyyliin.
    Kaunis mekko kauniilla neidillä! :)

    VastaaPoista
  3. Hei, ihana mekko!

    Hassua, olenkohan nähnyt jossain tuontyyppisen mekon vastikään vai mikä ihme sai mut näkemään viime yönä unta juuri tuollaisesta mekosta joka on nyt leikattu valmiiksi ja odottelee ompelua :)

    Ja mulla tuli oikein hätä aamulla että pitää leikata heti, just ja nyt se mekko. Päivän aikana vain oli niin monta muutakin leikattavaa ja ommeltavaa että jäi huomiselle tuo mekko.

    Tanja

    VastaaPoista
  4. Ihana mekko! Muistan nähneeni saman mekon jossain ja miettineeni, että sen voisi toteuttaa myös itse aika helposti. Todella onnistunut lopputulos!

    VastaaPoista
  5. Tosi kaunis mekko! Kiva mekko ja ihanat värit. :)

    VastaaPoista
  6. Me like! ;-)

    Minäkään en julkaise kuvia joissa tekemäni vaatteet ovat lapsen päällä -mä kun en ole jaksanut opetella kuvien muokkausta.. Jotenkin vierastan ajatusta että kuka vain voisi katsella lapseni kuvia netistä. FB:ssa toki on mutta siellä voi rajata.

    VastaaPoista
  7. Mekko on tosi kaunis, väriyhdistelmä on minun mustavalkoiseen mieleeni!

    Mä oon valinnut sen linjan, että omia ja lasten kasvoja on esitelty. En osaa pelätä tai varoa, ehkä oon liiankin lepsu. Netti on pullollaan kuvia, joten eiköhän ne meidänkin kuvat sinne uppoa ja unohdu! :)

    VastaaPoista
  8. Kiitos kaikille! :) Olin kyllä iloinen, kun onnistui ja tuli mieluinen minulle ja tytölle.

    VastaaPoista